Tester
cyfrowy przeznaczony dla akumulatorów ołowiowych, umożliwia
weryfikację:
-
stanu
naładowania akumulatora oraz zdolności uruchamiania akumulatorów
ołowiowych 12V, używanych w pojazdach
(TEST AKUMULATORA)
-
funkcjonowania instalacji rozruchowej pojazdu (TEST INSTALACJI
ROZRUCHOWEJ)
-
funkcjonowania obwodu ładowania w poje?dzie (TEST SYSTEMU
ładowania)
Najniższe i
najwyższe wartości prądu rozruchu (CCA), które można testować:
-
EN: 185 ÷
1125 A
-
IEC: 130
÷ 790 A
-
DIN: 110
÷ 670 A
-
SAE: 200
÷ 1200 A
-
CA (MCA): 240 ÷ 1440 A
Temperatura otoczenia umożliwiająca prawidłowe używanie
testera jest zawarta w granicach od 0°C do 40°C.
Wybór rodzaju
akumulatora: SEAL (akumulatory hermetyczne bezobsługowe typu VRLA/GEL/AGM) lub
SLI (akumulatory kwasowe).
Wybór
standardu akumulatora: EN, IEC, DIN, SAE lub CA (MCA).
Jako
wynik TESTU AKUMULATORA podana jest wartość rzeczywistego prądu
rozruchu oraz sygnalizacja diodł LED jednego ze stanów:
-
akumulator jest dobry i naładowany
-
akumulator jest dobry ale wymaga
doładowania
-
akumulator jest rozładowany i jego stan nie może zostać
określony. Doładuj i ponownie sprawdź
-
akumulator nie jest w stanie utrzymać ładunku lub nastąpiło
zwarcie w jednym ogniwie i należy go natychmiast wymienić
-
błąd
pomiaru: nie prawidłowe podłączenie lub testowany akumulator posiada prąd
rozruchu większy od maksymalnego dozwolonego przez tester
Jako wynik
TESTU INSTALACJI ROZRUCHOWEJ podana jest wartość najniższego napięcia
akumulatora uzyskanego podczas rozruchu oraz sygnalizacja diodł LED jednego ze
stanów:
-
system
rozruchowy jest OK
-
system
rozruchowy jest słaby. Sprawdź elementy instalacji (rozrusznik, połączenia,
akumulator nieprawidłowo dobrany, itp.)
-
system
rozruchowy jest niesatysfakcjonujący. Sprawdź elementy instalacji (rozrusznik,
połączenia, akumulator nieprawidłowo dobrany, itp.)
Jako wynik
TESTU SYSTEMU DOŁADOWUJĄCEGO podana jest wartość napięcia
akumulatora oraz sygnalizacja diodł LED jednego ze stanów:
-
system
doładowujący jest OK
-
napięcie
ładowania jest wysokie, sprawdź regulator napięcia
-
napięcie
ładowania jest niskie, sprawdź połączenia, przewody
i alternator.
<?xml:namespace prefix = "o" ns
= "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />